Vydali jsme se do České Třebové, kam 1.7. nastoupil náš nový kolegy Vojta Štantejský, který u nás vykonával praxe a byl součástí stipendijního programu. Rozhodli jsme se ho trochu vyzpovídat a tím ukázat pohled na praxe očima někoho, kdo je absolvoval a následně se i rozhodl s námi zůstat. 😊
Co přesně jsi studoval?
V České Třebové mechanik a elektrotechnik na VDA (střední škola technická a dopravní Gustava Habrmana).
Jak ses o stáži s možností stipendia dozvěděl?
Vlastně můj kamarád a spolužák toto stipendium dostal a podle vyprávění to znělo zajímavě, a nakonec to bylo fakt zajímavý (Vojtův kamarád, který mu praxe doporučil k nám do METRANSu nastoupil ke stejnému datu jako Vojta).
Na jakém oddělení jsi během praxe pracoval a co byly tvé hlavní úkoly?
Pracoval jsem na servise, kde dělám i teď. Hlavní úkoly byly určitě kontrola a udržování jeřábů, aby byly schopný vydržet v tom chodu, protože jedou 24 hodin denně, což vlastně dělám i teď. Naučil jsem se toho hodně už na stáži, ale pořád je tu hodně k učení.
Pomohla ti stáž v rozhodnutí pokračovat v METRANSu a v této kariérní cestě?
Určitě ano. Teď dělám dvanácti hodinový směny. Na praxích to byly sice osmi hodinový, ale mohli jsme zkusit mnohem víc různých věcí. Byli jsme tu v týdnu, každý den osm hodin a bylo to místo směn, které máme teď. Takže jsme toho viděli opravdu hodně.
Je něco, co bys na stipendijním programu změnil nebo vylepšil?
Asi mě nic nenapadá, není zde žádný závazek o budoucím nástupu, takže mi to opravdu vyhovovalo.
Liší se nějak tvá současná práce od práce, co jsi vykonával na praxích?
Asi ne, jediné, co se liší je, že když byla nějaká činnost, co trvala dýl, odcházeli jsme kvůli času klidně v půlce té práce. Takže jsme sice viděli víc jednotlivých úkolů, ale většinou jsme je neviděli celé. Teď je už vidím celé.
Myslíš, že tě praxe dostatečně připravila na práci?
Tahle práce je docela dost specifická, takže si nejsem jistý, zda bych znalosti využil i jinde, ale samozřejmě jsou zde určité prvky například programování nebo elektrotechniky, které bych jinde využil.
Doporučil bys tento program i jiným studentům?
Určitě ano. METRANS je asi jediná firma, která nám nabízela možnost stipendia, aniž bychom se zde museli upsat na určité roky práce v budoucnu. Což je mnohem lepší, protože člověk obvykle ani sám neví, co chce dělat a jestli vůbec do té firmy bude chtít nastoupit. A když se nedodrží průměr známek, stane se maximálně to, že budete bez stipendia, ale to je všechno.
Co tě přimělo k vrácení se do METRANSu i po praxích?
Je to zajímavá práce, která se nějakým způsobem obměňovala a taky jsou tady fajn lidi.
Jsou nějaké dovednosti, které bys chtěl v práci rozvíjet?
Určitě bych chtěl mnohem víc pochopit, jak přesně ty jeřáby fungují. Teď je toho šíleně moc a vlastně sám nevím, co a jak se děje uvnitř jeřábu a tím pádem být eventuelně schopný je sám mnohem rychleji opravit.
Je něco, co se ti v METRANSu i za tu krátkou dobu líbí, případně něco, co bys změnil?
Líbí se mi, jak jsou udělané směny na krátký a dlouhý týden. Přijde mi, že mám více volna, kdy můžu dělat něco dalšího. Zároveň je fajn odvoz do práce. Jako čerstvě vystudovaný člověk nemám auto. Mohl bych se tedy dopravovat maximálně na kole. Hromadný svoz zaměstnanců mi tak hodně usnadňuje veškeré procesy.
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.