Ať jste doposud působili v libovolném oboru, nebo stojíte na začátku své profesní dráhy, tak stát se koordinátorem mezinárodní přepravy může být tím správným dalším krokem vaší kariéry.
Jsme připraveni vás komplexně zaučit a ukázat vám vše, co budete potřebovat pro to, aby se z vás stal úspěšný člen našeho týmu. Od prvního dne v METRANS budete úzce spolupracovat se svým osobním mentorem a můžete se spolehnout na podporu vedoucího a kolegů.
V našem týmu potkáte kolegy a kolegyně, kteří před nástupem do METRANS pracovali například jako bankéři, úředníci, prodavači, pracovníci v cestovní kanceláři, učitelé, profesionální sportovci nebo k nám nastoupili rovnou po škole. Buďte bez obav, kariéru v logistice můžete odstartovat bez ohledu na předchozí praxi.
Pojďme si přiblížit jaká je práce koordinátora. Každý den proudí po celém světe obrovské množství zboží a materiálu. Naprostá většina z něj se přepravuje po moři v přepravních kontejnerech. Lodě křižující moře a oceány připlouvají s nákladem do přístavů, kde jsou kontejnery překládány k další přepravě směrem k zákazníkům.
V METRANS zajišťujeme pro naše klienty právě tuto přepravu. Z hlavních evropských přístavů jako je Hamburg nebo Rotterdam dopravujeme kontejnery po železnici a následně na tahačích až do cíle k našim zákazníkům.
Každá takováto přeprava představuje svého druhu malý projekt, který je potřeba odřídit a koordinovat, tedy postarat se o to, aby vše bylo správně naplánováno, zadáno do našich systémů, administrativně zpracováno, a aby všichni, kdo se na přepravě podílejí, měli správné informace o průběhu transportu.
Každý koordinátor pečuje po zaučení o svěřené zákazníky, pro které organizačně zajišťuje přepravy dle zadání. Typickým klientem je pro nás přepravní společnost – zákazník se na vás obrátí s konkrétním požadavkem na přepravu a na vás bude koordinovat, aby vše proběhlo hladce.
Trochu zjednodušeně řečeno: Zorganizujete přeložení kontejneru z lodi na vlak v přístavu. Jeho následnou přepravu po železnici do vnitrozemí. Po příjezdu vlaku na cílový terminál pak přeložení kontejneru z vlaku na tahač a jeho následný odvoz k zákazníkovi. A posledním krokem je návrat kontejneru po vyložení zboží u zákazníka zpět na terminál, kde bude připraven na další cestu s nákladem.
Jak si jistě dovedete představit, aby vše výše uvedené proběhlo bez problémů, tak je třeba zkoordinovat vícero kolegů a partnerů, kteří se na přepravě podílejí. Budete v kontaktu s pracovníky v přístavech, na terminálech, dopravci nebo celní agenturou. A samozřejmě budete o celém průběhu přepravy komunikovat se zákazníkem, který si ji objednal. Většina komunikace probíhá prostřednictvím e-mailu, část pak telefonicky.
Kariéra v logistice rozhodně není jednotvárná. Naši klienti na nás spoléhají i při zajištění nestandardních přeprav. Ať už z hlediska přepravovaného zboží, tak cílové destinace. Mnoho našich kolegů právě takové úkoly baví nejvíce. Vymyslet a zorganizovat přepravu, kterou by třeba žádná jiná společnost nedokázala.
Samozřejmě může dojít i na neočekávané situace, kdy například vlivem počasí dojde ke zpoždění, nebo zkomplikování přepravy. V takových chvílích je úkolem koordinátora navrhnout a zařídit náhradní řešení a průběžně komunikovat s klientem.
Věcí, kterou také náš tým oceňuje, je využívání cizích jazyků a s tím spojený kontakt se zahraničím na denní bázi. Standardním jazykem pro komunikaci s partnery je angličtina, ale máme i specializované týmy, které komunikují např. i v němčině.
Nové kolegy a kolegyně přijímáme zejména z důvodu otevírání nových terminálů a s tím spojeným rozšiřováním našich týmů.
Věříme, že dobrým důkazem skvělé firemní kultury i zajímavosti práce koordinátora je fakt, že většina našich kolegů je v METRANS 10 a více let. A ani 20+ let spolupráce není výjimkou.
Lidé u nás oceňují skvělý kolektiv, možnost samostatně si organizovat práci i to, že je vidět, že firma jde neustále kupředu a nestagnuje. METRANS je spolehlivým partnerem nejen pro přepravu, ale i pro dlouholetou úspěšnou a spokojenou kariéru.
Z podstaty věci je pro práci koordinátora mezinárodní přepravy potřebná jazyková vybavenost. Základem je angličtina na komunikativní úrovni. Nehledáme perfektní znalost, ale měli byste bez problémů zvládnout vyřídit telefonát s kolegou, nebo sepsat e-mail zákazníkovi. Specifická slovíčka z logistiky se rychle naučíte, takže se netrapte s tím, že vaše angličtina není dokonalá – důležitý je dobrý základ a nebát se komunikovat.
V logistice je často třeba koordinovat několik věcí najednou, proto schopnost prioritizovat a udržet si nadhled a chladnou hlavu také přijde vhod. Důležitá je také schopnost logického uvažování a v neposlední řadě profesionalita a vstřícnost, jak při komunikaci se zákazníky, tak s kolegy.
Potřeba je také běžná (uživatelská) znalost práce s PC (např. Outlook, Excel).
Práci s našim počítačovým systémem a vše o procesu přepravy vás rádi naučíme během zaškolení, proto neváhejte a dejte nám o sobě vědět.
Nad rámec férové a vždy včas vyplácené mzdy u nás získáte 2x ročně finanční bonusy
Komplexní zaškolení a pravidelné vzdělávání zaměstnanců včetně jazykové výuky hrazené zaměstnavatelem
Zázemí úspěšné a rostoucí společnosti v oboru, který je imunní vůči krizím. Nabízíme stabilní příjem bez obav o ztrátu zaměstnání
Umožňující na denní bázi využívat cizí jazyk a být v kontaktu se světem
V týmech držíme při sobě a dbáme na přátelské vztahy. Oceňovaná je i velmi dobrá spolupráce s manažery
Bonusem pro fanoušky železnic je u nás pracoviště s výhledem přímo na dopravní terminál
Stravenkový paušál 200 Kč za odpracovaný den, plně vybavené kuchyňky na každém pracovišti a moderní jídelna v prostorách společnosti
Pořádáme team-buildingy, večírky, nebo třeba sportovní den pro rodiny zaměstnanců
Moderní prostory s dobrou dopravní dostupností (MHD, možnost parkování)
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.